Napisz do nas

Content marketing w pigułce

Internet i rynek tworzą skomplikowany związek. Z jednej strony, sieć spełnia rolę gigantycznej, w pełni wyposażonej galerii handlowej, z której chętnie korzystamy. Z drugiej,  stale wyskakujące banery doprowadzają internautów do szewskiej pasji. Odkąd blokowanie nachalnych reklam stało się łatwe i bardzo popularne, rynek musiał odnaleźć nowe skuteczne drogi dotarcia do klienta ze swoimi produktami. W ten sposób narodził się internetowy content marketing – inaczej marketing treści, który spełnia tę rolę doskonale.

 

Czym jest content marketing?

Każdy przeciętny użytkownik Internetu spotyka się z nim niemal codziennie nie zdając sobie z tego sprawy. Content marketing jest po prostu strategią marketingową, która opiera się na wartościowej i interesującej dla odbiorcy treści. Jego celem jest budowa długofalowych, silnych relacji z klientem, które oparte są na dialogu i zaufaniu.  W content marketingu, w centrum zainteresowania stoi nie produkt, lecz właśnie klient wraz ze swoimi potrzebami i zainteresowaniami. Poprzez umiejętne dostosowanie treści do jego oczekiwań, możemy sprawić, że sam zapragnie do nas przyjść i zostać na dłużej. Wówczas dosłowna, jednostronna reklama staje się zbędna.

 

Zasady dobrego content marketingu

Content marketing opiera się na wartościowej treści, ale samo dostarczenie wiedzy to za mało, by przyciągnąć do siebie klienta. Działania w ramach marketingu treści muszą być przemyślane i skrupulatnie zaplanowane. Najważniejsza jest strategia, na którą powinny się składać 3 elementy:

  1. Cel działania
  2. Grupa docelowa
  3. Narzędzia do przekazywania treści

Celem może być stworzenie renomy firmy, zdobycie opinii eksperta w danej dziedzinie, zbudowanie wiarygodności czy podniesienie wyników sprzedaży. W zależności od obranych celów, planowane są dalsze działania w ramach content marketingu. Precyzyjne określenie grupy docelowej jest równie ważne jak cel. Należy odpowiedzieć sobie na pytania: Na jaką grupę chcemy oddziaływać? Jakie są ich oczekiwania? Jakie mają potrzeby? Co ich interesuje? Jak przyciągnąć ich uwagę? Bez dokładnego zbadania potrzeb, nie można na nie dobrze odpowiedzieć.

 

Kluczem do dobierania narzędzi jest ich różnorodność. Im więcej form przekazu tym lepiej. Można wykorzystywać artykuły, wpisy blogowe, filmy, infografiki, poradniki – jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia. Ważne, by były one dobrej jakości i docierały do jak największej liczby odbiorców.

 

Dlaczego warto?

Zalety content marketingu są udokumentowane w liczbach. Wzrost wyników sprzedażowych i liczby osób odwiedzających stronę internetową to oczywiste korzyści ze stosowania marketingu treści. Równie ważne jest jednak tworzenie świadomości i wizerunku marki poprzez budowanie grona lojalnych klientów, którzy postrzegają ją jako źródło przydatnej wiedzy.

 

Teresa Kasprzak

 

Używamy cookies

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.