Napisz do nas

Jak zrobić dobre wrażenie w nowej pracy?

Zmieniłeś pracę i jutro jest twój pierwszy dzień? Chcesz zrobić jak najlepsze wrażenie, ale stres jest Twoim towarzyszem? Oto kilka porad, które pomogą Ci opanować sytuację.

 

Stres w nowej pracy

Zmiana stanowiska znajduje się na liście najbardziej stresujących wydarzeń. Nic więc dziwnego, że się denerwujesz. Najczęstszym powodem stresu przed nową pracą jest niewiara we własne kompetencje. Pytania o to czy sobie poradzimy należy po prostu usunąć. Skoro spośród tak dużej grupy kandydatów na dane stanowisko wybrano właśnie Ciebie, to przecież czymś się kierowano. Uznano widocznie, że nadajesz się do tej pracy i będziesz w stanie się tam odnaleźć. Pracodawcy naprawdę nie zależy na zatrudnianiu osób niekompetentnych i nieodpowiednich. Zaufaj mu. Skoro wybrano Ciebie, to widocznie były ku temu powody.

 

Jak odnaleźć się w nowej pracy?

Uznanie własnych kompetencji i umiejętności będzie pomocne w opanowaniu stresu, ale też w odnalezieniu się w nowej sytuacji. W każdym środowisku funkcjonują zasady niepisane. Jedynym sposobem poznania tego, jak wygląda praca i relacje w danym miejscu jest praktyka. Nie dręcz się więc pytaniami o to jak się wpasować w dane towarzystwo, bo nienaturalne próby wejścia do grupy mogą być negatywnie odczytane. Najlepszą drogą na odnalezienie się w nowej pracy będzie przyjęcie na jakiś czas roli obserwatora. Nie chodzi jednak o to, aby pozostać zupełnie na zewnątrz i nie angażować się we wspólne projekty czy wyjścia. Odkrywaj siebie stopniowo, stopniowo też poznawaj nowe środowisko.

 

5 sposobów na dobre wrażenie w nowej pracy

Przyjęło się powiedzenie, że pierwsze wrażenie jest tym najważniejszym. W nowej pracy chcemy pokazać siebie od jak najlepszej strony. Oto 5 sposobów, które sprawią, że dobrze wypadniesz w nowej pracy:

1. Zadbaj o wygląd

Odpowiednie zadbanie o tę kwestię może zwiększyć Twoje poczucie komfortu. Dostosuj ubiór i fryzurę do stanowiska i zwyczajów panujących w firmie. Warto w tym celu odświeżyć sobie to, co zauważyliśmy podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

2. Uśmiechaj się

Nic nie działa tak korzystnie jak uśmiech. Częste uśmiechanie się w naturalny sposób zmniejszy stres, który Ci towarzyszy, a poza tym nie zostaniesz uznany za ponuraka. Wszelkie obowiązki lepiej  wychodzą, gdy są pełnione z uśmiechem na twarzy. Same korzyści!

3. Bądź punktualny

Zadbaj o to, by nie spóźnić się do pracy pierwszego dnia. Punktualność to dobra cecha. Świadczy o Twoim szacunku nie tylko do pracodawcy i pracy, ale także do współpracowników. Warto wstać wcześniej, by zadbać o bezstresowy dojazd na miejsce pracy. W przypadku gdy wiesz, że można spodziewać się korków na mieście, wybierz się wcześniej.

4. Najpierw słuchaj, potem pytaj i mów

Chyba nie ma nic bardziej denerwującego w relacjach między pracownikami oraz na linii pracownik-szef niż niewysłuchanie. Słuchanie jest potrzebne wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z ludźmi. Przerywanie jest nieeleganckie. Zanim zapytasz lub odpowiesz, poznaj zdanie mówiącego. Dzięki temu dowiesz się więcej.

5. Nie udawaj

Stres i chęć wywarcia jak najlepszego wrażenia nie może Tobą panować. Te dwa czynniki zmieniają nasze zachowania, przez co łatwo o wykreowanie fałszywego obrazu, a ten nie przyniesie pozytywnych efektów. Nie udawaj bardziej kompetentnego, pracowitego, towarzyskiego niż jesteś.

 

Iwona Kuśmierz

 

Używamy cookies

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.