Czy wykorzystujesz potencjał marketingu internetowego do promocji swojej firmy? Przekonaj się, jak wiele możesz skorzystać dzięki zastosowaniu narzędzi digital marketingu. Własna strona www, obecność w mediach społecznościowych, pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce Google – spraw by Twoja firma była widoczna w sieci.

Co to jest marketing internetowy?

Kiedy masz już własną stronę www, aktywnie prowadzisz profile swojej firmy w mediach społecznościowych i zgromadziłeś rzeszę odbiorców, którzy chcą się z Tobą komunikować, pierwsze kroki promocji w internecie za Tobą. Jednak to dopiero początek.

 

Pojęcie marketingu internetowego oznacza używanie internetu w celach reklamowych. Internet służy tu do przesyłania informacji marketingowej w celu pozyskiwania nowych klientów. Przykładami marketingu internetowego są m.in. reklamy multimedialne, banery, blog marketing, optymalizacja stron czy e-mail marketing.

Metody promocji firmy w internecie

  • Social media – nikogo nie zdziwi fakt, że firma, która chce w dzisiejszych czasach zaistnieć, powinna być obecna w mediach społecznościowych. Dzięki kanałom takim jak Facebook czy Twitter jesteśmy w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Warto wspomnieć jednak, że samo stworzenie profilu naszej firmy na Facebooku nie wystarczy. Istotne jest ciągłe nawiązywanie kontaktu z odbiorcami, tworzenie ciekawych treści oraz konkursów.
  • E-mail marketing – opiera się na permission marketingu, wiadomości wysyłane są do bazy klientów, którzy wyrazili na to zgodę. E-mail marketing to metoda posiadająca wiele zalet, dzięki niej możemy stworzyć długotrwałą relację z odbiorcą, ponieważ jest to forma niezwykle bezpośrednia. Na dodatek jest to rozwiązanie, które nie obciąży bardzo naszego budżetu.
  • SEO – czyli pozycjonowanie. Polega na optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Wszystko po to, by w procesie naturalnego wyszukiwania, to właśnie Twoja strona pojawiła się wysoko w wynikach dla wybranych słów kluczowych.

Pozycjonowanie firmy w Google

To dzięki pozycjonowaniu możemy zdobyć szerokie grono odbiorców, jest to metoda, która daje największe szanse na pozyskanie nowych fanów, dlatego warto się na niej skupić. Wymaga jednak wiele pracy.

 

Pozycjonowanie to długotrwały proces, który pomoże nam podwyższyć ranking naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Będąc świadomym korzyści, jakie może przynieść nam pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, warto zlecić tę usługę specjalistom. Należy pamiętać jednak, że nie jest to tania opcja. W ostateczności, jeśli posiadamy dużo wolnego czasu i cierpliwości, można działać na własną rękę. W internecie znajdziemy mnóstwo porad, dotyczących pozycjonowania naszej strony www.

 

Angelika Wylegała