Dzisiaj zadaniem opakowań jest nie tylko ochrona produktu przed uszkodzeniem. Stały się sposobem na reklamę i mają wpływ na to, czy będziemy dla klientów rozpoznawalni wśród tysiąca innych firm oferujących podobne towary.
Atrakcyjny design pomaga wywołać u klienta odpowiednie odczucia oraz oczekiwania. Sugeruje mu na wielu płaszczyznach cechy produktu, jakość, cenę, a nawet wartości, jakie wyznaje dana marka.
Odpowiedni wygląd opakowania ma za zadanie sprawić, by klient zapragnął posiadać nasz produkt. Nie jest to łatwe do osiągnięcia, dlatego wiele firm zatrudnia specjalistów z tej dziedziny. Pokazuje to, jak dużą wartość przypisuje się samemu opakowaniu. Skoro wiedzą to fachowcy, warto, byś wykorzystał tę wiedzę także w swoim biznesie.
Na początek warto przyjrzeć się najbardziej podstawowej rzeczy, czyli gabaryty i kształt naszego towaru. Od niego będzie zależał wybór kartonika. W innym wyślemy do sklepów ciężkie butelki, a w jeszcze innym sprzedamy biżuterię lub telefon.
U producentów opakowań kartonowych znajdziemy pudła składające się na wiele różnych sposobów, jak na przykład pudełka teleskopowe czy kartony klapowe. Warto prześledzić ich ofertę i wybrać karton spełniający zarówno kryteria bezpieczeństwa, jak i odpowiednią prezentację.
Nie bez znaczenia jest też wielkość opakowania, czasami dobrze jest wybrać karton nieco większy – jeśli produkt wymaga dodatkowych zabezpieczeń podczas przesyłki, potrzebujemy miejsca na włożenie styropianu, folii bąbelkowej lub wypełniaczy z powietrzem, które ochronią towar.
Dobraliśmy opakowanie ze względu na kształt i wymiary. Drugim, ale bardzo ważnym elementem jest zadbanie o jego wygląd. Możemy oczywiście zostawić karton takim, jakim jest – opatrzyć go jedynie niezbędnymi, wymaganymi przez prawo informacjami, ale warto mimo to dodać wyróżniający się element – gustowne logo i nazwę naszej firmy czy efektowne wiązanie ozdobnym sznurkiem. Surowa tektura sprawdzi się zwłaszcza w przypadku firm, które pragną pokazać się jako dbające o ekologię lub celujące w stylistykę retro lub vintage.
Możemy też zdecydować się na pełen druk, a wybór techniki uzależniony jest od naszych funduszy, efektu, który chcemy uzyskać oraz powierzchni, na jakiej będzie drukować.
I tak, w przypadku opakowań, do wyboru mamy:
Dodatkowo, możemy sobie pozwolić na uszlachetnienie wydruku złoceniami, matową powłoką lub położonym w wybranych miejscach lakierem, które sprawią, że opakowanie będzie wyglądać bardzo wyjątkowo. Daje nam to całkowicie nieograniczone możliwości stworzenia marki, która w świadomości klientów zapisze się jako przyjemne doświadczenie i zachęci ich do ponownych zakupów w przyszłości.
Używamy cookies